26 ottobre 2012

Izdajte knjigo o svojem blogu, jaz bom vzel Evo Ciuk na otok


Ciljamo zelo visoko. Nismo se še rokovali s severnokorejskim predsednikom Čiččopuccom in še nismo prišli do intervjuja z Neviom Bidussijem, a uspelo nam je poleteti do himalajskih vrhov. Da, gospe in gospodje. V rubriki Pri šanku gostimo alpinista, novinarja in pisatelja Dušana (Duška) Jelinčiča, ki je včeraj praznoval rojstni dan.

foto Verč

Najljubša gostilna?
Težko vprašanje. Preveč jih je, in so zelo oddaljene v času. Danes ne čutim nobene gostilne kot resnično svoje, nokoč pa so bile moje najbolj priljubljene tiste ogabno-proletarske pri Sv. Jakobu.
Najljubši grič, hrib ali gora?
Triglav, predvsem okoliške gore, celotna veriga Peči med buhinjsko kotilno in Baško grapo, od Črne Prsti do Bogatina, in... moj prvi himalajski osemtisočak, Broad Peak.
V oddaji Maurizio Costanzo Show ste izjavili, da ste med plezanjem po Himalaji preprevali Baglionijeve pesmi. Smo slabo slišali?
Šlo je za nekakšen nesporazum. Na Everestu sem skupno s pokojnim alpinistom Lorenzom Mazzolenijem pel predvsem Baglionijeve Strada  facendo in Piccolo grande amore - kot vidiš priznavam svoje grehe -, če ne v glavnem De Andreja in njegov italijanski prevod pesmi Georgie, ki je pravzaprav irska ljudksa pesem. Pa tudi Bocca di rosa, Via del Campo, La guerra di Piero in La canzone di Marinella.
Intervjuvali ste Guccinija. Zakaj niste Drupija?
Priznam, da ko sem še skorja kot mulc intervjujal Guccinija leta 1979, mi je bila Drupijeva veličina še neznana. Zdaj je Drupi moj guru. Baje je večji filozof od Žižka. Saj je filozof, kajne? Ko govori o krhkosti in majhnosti, menda govori o metafizični podobi duše...
Najljubša spletna stran?
Jaz in računalnik se nimava rada. Nimam priljubljene spletne strani. Pred letom dni me je moj založnik pri založbi Sanje skoraj prisilil, da se vpišem na Facebook, pa ga vsak toliko povoham, FB namreč.
S katero novinarko slovenskega uredništva RAI bi šli en mesec na samotni otok (če že ne prostovoljno, vsaj s pištolo ob temenu)?
Gladko Evo Čuk, pa brez pištole ne temenu. Glede na to, da če si en mesec sam z nekom, mora ta imeti predvsem krasen značaj. In Eva ga ima. No, ona zdaj dela v bratskem italijanskem uredništvu, a jo vsi imamo še vedno za svojo.
Katerega moškega člana uredništva pa bi pospremili na Nanos?
Glede da to, da sem bil na Nanosu z mnogimi člani uredništva, bi šel z vsemi tistimi, s katerim še nisem bil. In to prav z veseljem.
Nasvet za blog Gostilna?
Osebno se mi zdi, z vsemi razumljivimi omejnitvami, saj ni ta blog tvoja (Peter Verč) prva zaposlitev, se mi zdi zelo simpatičen. Pa tudi tvoji komentarji v Dregoredu mi ugajajo. Vsaj imaš v tem blatnem dolu pogum odkrito govoriti o resničnih problemih.
V Velikem (o)bratu ste tekmovali tudi proti tajnici na RAI-u Nastji Milič. Sta se v mesecih realityja gledala postrani?
Ne, čisto obratno, med nama je bila velika solidarnost, saj je Veliki (O)brat pomembna življenjska preizušnja, ki pusti globoko sled v psihi človeka.
Lilly Gruber ali Bianca Berlinguer?
Obe simpatični, pa tudi zelo bistri.
Vittorio Feltri ali Emilio Fede?
Dve umazani barabi. In neham tle...
Raje sedem dni v Tibetu s Pavšičem ali sedem dni na Kubi s Štoko?
Rajši sedem dni z jetijem v Tibetu in sedem dni s Castrom (Che Guevara mi je žal že ušel) na Kubi.
Pišete in hribolazite tako kot Mauro Corona. Imata še kaj skupnega?
Z Maurom se poznava, a imava zelo malo skupnega. On me kliče: Mia perla sotto la neve, karkoli pa mu rečem jaz, on pozabi, ker rad vselej, ko sva se srečala, je rad utopil svoja razmišljanja v kaj ... tekočega ...
Če bi vam Mario Monti z izrednim ukrepom zaupal vodenje vseh zamejskih medijev, kako bi ukrepali?
Nočem niti misliti na to. Najprej bi izbral kakih deset izjemno pripravljenih sodelavcev, ki tako ali drugače niso Profesionalni Zamejci, ampak predvsem Profesionaolni Novinarji, potem pa bi začel razmišljati.
Imate svojega favorita v boju za krontočke in za naslov zlatega gosta 2012?
Kaj moram prav pogledati, kdo je na tej lestvici? Naj zmaga najboljši. Recimo tisti, ki je prebral največ mojih knjig...
25. oktober je Jelinčičev dan. Lani je uredništvo Gostilne podelilo Jelinčičevo nagrado Acetu Mermolji. Kateri pisun bi si jo zaslužil letos?
Po tako globoki izbiri prvega zmagovalca, mu je težko dobiti naslednika. Recimo Ivanka Hergold.
Če bi o blogu Gostilna nastala knjiga, kdo bi jo moral napisati? Bi predlagali naslov?
Mislim, da bi morala nastati knjiga. Dal bi jo napisati  tebi (beri: Petru Verču), ki si menda pred leti že zmagal neke literarne zadevce, pri katerih sem bil v žiriji, pa nisem vedel,  da ocenjujem tudi tebe. Vsekako nasvet: napiše!! Nastala bi dobra knjiga, ki nam primankjuje. Naslov? Življenje je drugje...

Nessun commento:

Posta un commento